~~~ရႊင္လန္းခ်မ္းေျမ့ၾကပါေစ~~~ITmanHOME , (。◕‿◕。) ❤ (◡‿◡✿)Welcome from ITmanHome. Glad to see U (。◕‿◕。) ❤ (◡‿◡✿),ITmanHOME ~~~ရႊင္လန္းခ်မ္းေျမ့ၾကပါေစ~~~

Sunday, 15 July 2012

မၾကာခဏ ခံစားရေလ့ရွိေသာ ေလပြျခင္းႏွင့္ ပတ္သက္၍



ဝမ္းဗိုက္ျပည့္အင့္ၿပီး တင္းက်ပ္က်ပ္ျဖစ္ကာ ေလပြတာကို ခံစားေနရတာေၾကာင့္ မအီမသာ ျဖစ္ေနပါသလား။ ေဆးပညာရွင္ေတြက ေလပြတာမျဖစ္ေအာင္ ကာကြယ္နည္းေတြကို လြယ္လြယ္ကူကူ လုပ္ေဆာင္ႏုိင္တယ္လို႔ အႀကံျပဳထားပါတယ္။ ဝမ္းဗုိက္မွာ အဆီေတြ စုေနတာကို ဆုိလိုတာ မဟုတ္ပါဘူး။ လူတိုင္းလူတိုင္း ေလပြတာၿပီး ဝမ္းဗိုက္ တင္းက်ပ္က်ပ္ျဖစ္တာကို တစ္ႀကိမ္မဟုတ္ တစ္ႀကိမ္ေတာ့ ခံစားရႏုိင္ပါတယ္။ ေလပြတာက အသည္းနဲ႔ ႏွလံုးေရာဂါေတြ ခံစားရတာေၾကာင့္ ျဖစ္ႏုိင္ေပမယ့္ အမ်ားစု ခံစားရတတ္တာကေတာ့ အူအတြင္းရွိ ေလေတြေၾကာင့္ပါ။ အစားအစာေတြေၾကာင့္ ေလပြတာ၊ ဝမ္းခ်ဳပ္လုိ႔ ေလပြတာ စတဲ့ ေလပြတာကို ျဖစ္ေစတဲ့ အေၾကာင္းေတြ မ်ားစြာ ရွိတယ္လို႔ ပညာရွင္ေတြက ေျပာပါတယ္။

ဝမ္းမခ်ဳပ္ပါေစႏွင့္

အမွ်င္ဓာတ္အစားနည္းတာ၊ ေရေသာက္နည္းတာနဲ႔ လႈပ္ရွားမႈ မရွိတာေတြေၾကာင့္ ဝမ္းခ်ဳပ္ေစၿပီး ေလပြတာကို ျဖစ္ေစတယ္လို႔ Mayo Clinic မွ သုေတသီ Michael Jensen က ေျပာပါတယ္။ ဝမ္းခ်ဳပ္တာေၾကာင့္ ေလပြတာမျဖစ္ေအာင္ အမွ်င္ဓာတ္ မ်ားစြာ ပါဝင္တဲ့ ေကာက္ႏွံတစ္ခုလံုး၊ သစ္သီး၊ ဟင္းသီးဟင္းရြက္၊ ပဲအမ်ဳိးမ်ဳိးနဲ႔ အေစ့အဆန္ေတြ စားေပးပါ။ အမ်ဳိးသမီးေတြအတြက္ တစ္ေန႔ကို အမွ်င္ဓာတ္ ၂၅ ဂရမ္နဲ႔ အမ်ဳိးသားေတြအတြက္ ၃၈ ဂရမ္ စားသံုးသင့္ပါတယ္။ ေရကို တစ္ေန႔ ၆-၈ ခြက္ေသာက္ပါ။ ေလ့က်င့္ခန္းကို တစ္ေန႔ နာရီဝက္နဲ႔ တစ္ပတ္ ငါးရက္လုပ္ပါ။

လက္တုိ႔စ္ႏွင့္ ဓာတ္မတည့္မႈမွ ေရွာင္ၾကဥ္ပါ

အစားအစာေတြနဲ႔ ဓာတ္မတည့္တာေၾကာင့္ ေလပြတာကို ျဖစ္ေစပါတယ္။ ဆရာဝန္ရဲ႕ အတည္ျပဳခ်က္ကို ရယူဖုိ႔ေတာ့ လိုပါတယ္။ အမ်ားစုက တတ္ကၽြမ္းနားလည္တဲ့ ဆရာဝန္နဲ႔ ေမးျမန္းမႈမရွိဘဲ ကုိယ့္ဘာသာ ထင္ျမင္ခ်က္နဲ႔ ႏုိ႔နဲ႔ ႏို႔ထြက္ပစၥည္းေတြကို မစားဘဲ ေရွာင္တတ္ၾကပါတယ္။ တကယ္လုိ႔ သင္နဲ႔ မတည့္ဘူးလို႔ သံသယရွိတဲ့ အစားအစာကို ဆရာဝန္နဲ႔ တိုင္ပင္ေဆြးေႏြးၿပီး အႀကံျပဳခ်က္ ရယူပါ။ လက္တုိ႔စ္ ပါဝင္တာေၾကာင့္ ႏုိ႔နဲ႔ ႏုိ႔ထြက္ပစၥည္းေတြနဲ႔ မတည့္ပါက လက္တုိ႔စ္ ပါဝင္မႈနည္းတဲ့ ဒိန္ခ်ဥ္ေသာက္ပါ။

အစာ အျမန္မစားပါႏွင့္

အစာကို သိပ္ေၾကညက္ေအာင္ မဝါးဘဲ အျမန္မ်ဳိခ်တာေၾကာင့္ ေလေတြဝင္ၿပီး ေလပြတာကို ျဖစ္ေစပါတယ္။ အစာစားတဲ့အခါ ျဖည္းျဖည္းနဲ႔ ေၾကညက္ေအာင္ ဝါးစားပါ။ သင္ထမင္းစားခ်ိန္က အနည္းဆံုး နာရီဝက္ေလာက္ေတာ့ ေပးသင့္ပါတယ္။ ျဖည္းျဖည္းနဲ႔ အစာေၾကညက္ေအာင္ ဝါးစားတာက ေလပြတာကို ကာကြယ္ေပးတဲ့အျပင္ ဆာေလာင္မႈကို တင္းတိမ္ေစတာေၾကာင့္ ကိုယ္အေလးခ်ိန္ ေလွ်ာ့ခ်ရာမွာ အေထာက္အကူျဖစ္ေစပါတယ္။

ကာဗြန္ျဖည့္သြင္းထားေသာ အခ်ဳိရည္မ်ား ေလွ်ာ့ေသာက္ပါ

ကာဗြန္ျဖည့္သြင္းထားတဲ့ အခ်ဳိရည္ ေသာက္တဲ့အခါ ဝမ္းဗုိက္ထဲမွာ ေလေတြ က်န္ေနၿပီး ေလပြတာကို ျဖစ္ေစပါတယ္။ ကာဗြန္ျဖည့္သြင္းထားတဲ့ အခ်ဳိရည္ေတြ ေသာက္မယ့္အစား ေရွာက္၊ သံပရာနဲ႔ သခြားရနံ႔ ျဖည့္စြက္ထားတဲ့ ေရေသာက္ပါ။ ပင္စိမ္းခတ္ထားတဲ့ လက္ဖက္ရည္ ေသာက္ေပးတာက ေလပြတာကို သက္သာေစပါတယ္။

ပီေက အလြန္အကၽြံ မဝါးပါႏွင့္

ပီေကဝါးတဲ့အခါ ေလေတြကို မ်ဳိခ်မိတာေၾကာင့္ ေလပြတာကို ျဖစ္ေစပါတယ္။ သင္က ပီေကဝါးတတ္တဲ့အက်င့္ ရွိပါက ပီေကဝါးၿပီးတဲ့အခါ သၾကားလံုး စားေပးပါ၊ ဒါမွမဟုတ္ အမွ်င္ဓာတ္မ်ားစြာ ရႏုိင္တဲ့ သစ္သီး၊ ဟင္းသီးဟင္းရြက္နဲ႔ အဆီနည္းေျပာင္းဖူးေပါက္ေပါက္ စားေပးပါ။

အခ်ဳိဓာတ္ ျဖည့္စြက္ထားေသာ အစားအစာမ်ားကို ေရွာင္ပါ

သဘာဝမဟုတ္တဲ့ အခ်ဳိဓာတ္ ျဖည့္စြက္ထားတဲ့ အစားအေသာက္ေတြကို အလြန္အကၽြံ စားေသာက္တာေၾကာင့္လည္း ေလပြတာကို ျဖစ္ေစပါတယ္။ တစ္ေန႔ကို သဘာဝမဟုတ္တဲ့ အခ်ဳိဓာတ္ ျဖည့္စြက္ထားတဲ့ အစားအေသာက္ေတြကို ႏွစ္ႀကိမ္-သံုးႀကိမ္ထက္ ပိုမစားသင့္ဘူးလုိ႔ ကၽြမ္းက်င္သူေတြက အႀကံျပဳထားပါတယ္။

ဆားေလွ်ာ့စားပါ

အဆင္သင့္ ျပဳလုပ္ေရာင္းခ်တဲ့ အစားအစာေတြမွာ ဆားလြန္ကဲစြာ ပါဝင္ၿပီး အမွ်င္ဓာတ္ မပါဝင္သေလာက္ နည္းပါးတာေၾကာင့္ ေလပြတာကို ျဖစ္ေစပါတယ္။ အဆင္သင့္ျပင္ဆင္ ေရာင္းခ်တဲ့ အစားအစာေတြကို ဝယ္ယူတဲ့အခါ ပါဝင္ပစၥည္းေတြကို ေသခ်ာစြာ ဖတ္ၿပီးမွ ဝယ္ယူသံုးစြဲပါ။ သင္ဝယ္ယူတဲ့ အဆင္သင့္ အစားအစာေတြမွာ ဆား ၅၀၀ မီလီဂရမ္ထက္ ပိုမပါသင့္ပါဘူး။ ဆားစားသံုးမႈက တစ္ေန႔ကို ၁၅၀၀-၂၃၀၀ မီလီဂရမ္ထက္ မပိုသင့္ပါဘူး။

အစာေၾကေလႏုိင္ေဆး ေသာက္ပါ

သင္က ပဲအမ်ဳိးမ်ဳိးနဲ႔ ပန္းေဂၚဖီစိမ္း၊ ပဲပင္ေပါက္၊ ေဂၚဖီထုပ္ေတြကို စားေလ့စားထမရွိဘဲ စားပါက ေလပြတာကို ျဖစ္ေစပါတယ္။ ဒီအစားအစာေတြက အာဟာရဓာတ္ႂကြယ္ဝတာေၾကာင့္ ေလပြမွာစိုးလို႔ ေရွာင္ၾကဥ္တာမ်ဳိး မလုပ္သင့္ပါ။ ဒီအစားအစာေတြစားၿပီး ေလပြပါက အစာေၾကေလႏုိင္ေဆး ေသာက္ေပးႏိုင္ပါတယ္။

အစာကို နည္းနည္းႏွင့္ မၾကာခဏ စားပါ

တစ္ေန႔ကို မနက္စာ၊ ေန႔လယ္စာနဲ႔ ညစာဆိုၿပီး အနပ္ႀကီး သံုးနပ္ကို အဝစားမယ့္အစား နည္းနည္းနဲ႔ အႀကိမ္ေရ မ်ားမ်ားစားေပးပါ။ ဒီလိုစားတာေၾကာင့္ ေသြးတြင္းသၾကားဓာတ္ကို တည္ၿငိမ္ေအာင္ ထိန္းသိမ္းထားႏုိင္ၿပီး ဆာေလာင္မႈကို ထိန္းခ်ဳပ္ႏုိင္စြမ္းရွိပါတယ္။

ေလပြျခင္းမွ ကာကြယ္ေပးႏိုင္ေသာ အစားအစာမ်ားကို စားပါ

ေလ့လာမႈေတြအရ ပင္စိမ္းခပ္ထားတဲ့ လက္ဖက္ရည္၊ ခ်င္း(ဂ်င္း)၊ နာနတ္သီး၊ တ႐ုတ္နံနံပင္နဲ႔ ဒိန္ခ်ဥ္ေတြ ေသာက္သံုးေပးတာက ေလပြတာကို မျဖစ္ေအာင္ ကာကြယ္ေပးႏုိင္ပါတယ္။

ဇာျခည္ဝင္း(ေဆးဝါးတကၠသိုလ္)
Ref: Good Health
Source: http://news.yatanarpon.com.mm/news/review-61378
Reactions:

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
လိႈက္လွဲစြာၾကိဳဆိုပါ၏

We r Watching U

.

Photobucket
~ Online အသုံးျပဴ႕သူမ်ား လိုအပ္မည့္အရာမ်ား ရွာေဖြရသမွ်ကို ~
~ဘေလာ့တြင္ ကူးယူေဖာ္ျပပါသည္ Credit မေပးမိသည့္ Post ကို ၾကိဳတင္ေတာင္းပန္ပါတယ္~
~မိတ္ေဆြတို႕အတြက္ အသုံးဝင္ခဲ့တယ္ဆို~
~တျခား သူငယ္ခ်င္းေတြလည္း သိေအာင္ Share ေပးျခင္းျဖင့္ ကူညီပါ (:~
cooltext739080768
ေအာက္ပါလင့္တြင္ အပတ္စဥ္ထုတ္ ျမန္မာဂ်ာနယ္မ်ား၏
Download လင္႔မ်ားကို တစုတစည္းထဲ တေနရာထဲမွာ အလြယ္တကူ
Download လုပ္ႏိုင္ေအာင္ စုစည္းေပးထားပါတယ္။
Credit MJD Team

Weekly All Myanmar Journal Free Download

ျမန္မာႏုိင္ငံမွ လူၾကဳိက္အမ်ားဆံုး ၀ဘ္ဆုိက္မ်ား

Oxford English to Eng dictionary

.

Online Radio Collection

~ၾကိဳဆိုပါ၏~
~~~ရႊင္လန္းခ်မ္းေျမ့ၾကပါေစ~~~

MYMC Radio

~~~ရႊင္လန္းခ်မ္းေျမ့ၾကပါေစ~~~

အျဖဴေရာင္သံစဥ္ ေရဒီယို

~~~ရႊင္လန္းခ်မ္းေျမ့ၾကပါေစ~~~

IT Palace Radio

~~~ရႊင္လန္းခ်မ္းေျမ့ၾကပါေစ~~~

အိမ္မက္လႈိင္း ေရဒီယို

~~~ရႊင္လန္းခ်မ္းေျမ့ၾကပါေစ~~~

95.1 Street FM

Online Radio Collection
~ၾကိဳဆိုပါ၏~

........................Popular Posts......................