~~~ရႊင္လန္းခ်မ္းေျမ့ၾကပါေစ~~~ITmanHOME , (。◕‿◕。) ❤ (◡‿◡✿)Welcome from ITmanHome. Glad to see U (。◕‿◕。) ❤ (◡‿◡✿),ITmanHOME ~~~ရႊင္လန္းခ်မ္းေျမ့ၾကပါေစ~~~

Sunday, 15 July 2012

အိပ္ရာမဝင္ခင္ အာဟာရ မွီဝဲမႈႏွင့္ ပတ္သက္၍ သိေကာင္းစရာ


ကုိယ္ရဲ႕ လုပ္ငန္းေဆာင္တာေတြအေပၚ သက္ေရာက္မႈ ရွိပါတယ္။ အစာက စြမ္းအင္ေပးႏိုင္တာေၾကာင့္ တစ္ေန႔တာ လုပ္ရမယ့္ လုပ္ေဆာင္မႈေတြကို အဆင္ေျပေျပ လန္းလန္းဆန္းဆန္း လုပ္ႏိုင္ေစ ပါတယ္။ အစားအေသာက္က အိပ္စက္မႈမွာလည္း အေရးပါတဲ့ အခန္းကေန ပါဝင္ေနပါတယ္။ အိပ္ရာမဝင္ခင္မွာ သင့္ေတာ္တဲ့ အာဟာရ မွီဝဲမႈေၾကာင့္ သင့္ကို အလြယ္တကူ အိပ္ေမာက်ေစႏိုင္သလို ေရြးခ်ယ္တဲ့ အစာမမွန္တာေၾကာင့္လည္း အစာမေၾက ရင္ျပည့္ရင္ကယ္ ျဖစ္ၿပီး အိပ္မေပ်ာ္တာမ်ဳိး ျဖစ္ေစႏိုင္ပါတယ္။

အိပ္ရာမဝင္ခင္ မွီဝဲသင့္ေသာ အာဟာရဓာတ္မ်ား

၁) ထရစ္ပတိုဖန္ (Tryptophan)

ထရစ္ပတိုဖန္ဆိုတာ အမိုင္ႏိုအက္စစ္ တစ္မ်ဳိးျဖစ္ၿပီး ခႏၶာကိုယ္ရဲ႕ အိပ္စက္မႈကို ျဖစ္ေစတဲ့ ဆီ႐ိုတိုတင္နဲ႔ မယ္လတိုနင္ ထုတ္လုပ္မႈကို တိုးေစႏိုင္ပါတယ္။ ညေနခင္းမွာ ထရစ္ပတိုဖန္ ပါဝင္တဲ့ အစားအစာေတြကို စားေပးတာေၾကာင့္ ဦးေႏွာက္ဟာ ထရစ္ပတိုဖန္ကို ရရွိေစၿပီး ဆီ႐ိုတိုနင္နဲ႔ မယ္လတိုနင္တို႔ ထြက္ရွိေစပါတယ္။ အဆီနည္း အသား၊ ႏို႔နဲ႔ ႏို႔ထြက္ပစၥည္း၊ အခြံမာသီး၊ ပဲအမ်ဳိးမ်ဳိးနဲ႔ ပဲပိစပ္ ထုတ္ကုန္ စတဲ့ ပ႐ိုတင္းဓာတ္ ေပါမ်ားစြာ ပါဝင္တဲ့ အစာေတြထဲမွာ ထရစ္ပတိုဖန္ ပါဝင္မႈမ်ားပါတယ္။ အခြံခၽြတ္မထားတဲ့ ဆန္လံုးညိဳ၊ ေပါင္မုန္႔ညိဳစတဲ့ ေကာက္ပဲသီးႏွံေတြထဲမွာလည္း ထရစ္ပတိုဖန္ ပါဝင္မႈ မ်ားပါတယ္။

၂) ကာဗိုိုဟိုိုက္္ဒရိိတ္(Carbohydrate)

ကာဗိုဟိုက္ဒရိတ္ဟာ အင္ဆူလင္ ထြက္ရွိမႈကို လႈံ႕ေဆာ္ေပးတာေၾကာင့္ အိပ္ေမာက်ေစတဲ့ ထရစ္ပတိုဖန္ရဲ႕အက်ဳိးေက်းဇူးကို ေကာင္းေစပါတယ္။ က်န္းမာေရးနဲ႔ ညီၫြတ္တဲ့ ကာဗိုဟိုက္ဒရိတ္ အစာေတြက အခြံခၽြတ္မထားတဲ့ ေပါင္မုန္႔၊ ခရက္ကာမုန္႔၊ သစ္သီးဝလံ စတာေတြပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ထရစ္ပတိုဖန္နဲ႔ ကာဗိုဟိုက္ဒရိတ္ တြဲဖက္ရရွိေစဖို႔ ေပါင္မုန္႔ညိဳကို ေျမပဲေထာပတ္သုတ္ စားတာမ်ဳိး လုပ္ေပးႏိုင္ပါတယ္။

၃) ကယ္လ္စီယမ္ (Calcium)

ကယ္လ္စီယမ္ဟာ ဦးေႏွာက္ရဲ႕ ထရစ္ပတိုဖန္ အသံုးျပဳမႈကို ကူညီေပးပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ အိပ္ရာမဝင္ခင္မွာ ထရစ္ပတိုဖန္ေရာ ကယ္လ္စီယမ္ပါ ပါဝင္တဲ့ ႏို႔နဲ႔ ႏို႔ထြက္ပစၥည္းေတြကို စားသံုးတာက အေကာင္းဆံုး ျဖစ္ပါတယ္။ ညဘက္မွာ အဆီနည္းႏို႔၊ ဒိန္ခဲ၊ ဒိန္ခ်ဥ္ စတဲ့ သေရစာကို စားေပးႏိုင္ပါတယ္။

၄) ပ႐ိုတင္းဓာတ္ (Protein)

ပ႐ိုတင္းဓာတ္ကိုေတာ့ အသင့္အတင့္ စားေပးဖို႔ လိုပါတယ္။ အိပ္ရာမဝင္ခင္ ပ႐ိုတင္း မ်ားမ်ားစားလိုက္ရင္ အစာမေၾကျဖစ္ကာ အိပ္မေပ်ာ္ႏိုင္လို႔ပါ။ ဗိုက္ဆာဆာနဲ႔ အိပ္ရာဝင္ရင္လည္း အိပ္မေပ်ာ္တာမ်ဳိး ျဖစ္တတ္တာေၾကာင့္ ညစာမွာ ပ႐ိုတင္းပါတဲ့ အစာ အနည္းငယ္ကို စားေပးသင့္ပါတယ္။

အိပ္ရာမဝင္ခင္ ေရွာင္သင့္ေသာ အရာမ်ား

ဟင္းခတ္ အေမႊးအႀကိဳင္ကဲတဲ့ အစားအစာေတြ၊ ကဖင္းဓာတ္နဲ႔ အယ္လ္ကိုေဟာတို႔ကို အိပ္ရာမဝင္ခင္ ေရွာင္ပါ။ ဟင္းခတ္ အေမႊးအႀကိဳင္ ကဲတဲ့ အစားအစာေတြက အိပ္မေပ်ာ္တာ၊ အိပ္ရင္း ရင္ပူတာေၾကာင့္ လန္႔ႏိုးတာေတြ ျဖစ္ေစႏိုင္ပါတယ္။ ကဖင္းဓာတ္ကလည္း ေသာက္ၿပီး အခ်ိန္ေျခာက္နာရီေလာက္အထိ ခႏၶာကိုယ္တြင္း စနစ္ထဲမွာ ရွိေနတာေၾကာင့္ အားနည္းတာကို ျဖစ္ေစႏိုင္ပါတယ္။ အယ္လ္ကိုေဟာကေတာ့ ေသာက္ၿပီးခ်ိန္မွာ အိပ္ေပ်ာ္ေစေပမယ့္ ေနာက္ပိုင္း အနားရေစတဲ့ အိပ္စက္မႈစက္ဝန္းကို ထိခိုက္ေစပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ အရက္နာက်တဲ့ ေဝဒနာကို နံနက္ခင္းမွာ ခံစားရတာ ျဖစ္ပါတယ္။ အိပ္ရာမဝင္ခင္မွာ ေရကိုလည္း မ်ားမ်ား မေသာက္သင့္ပါ။ ေရေသာက္မ်ားရင္ အိမ္သာသြားခ်င္စိတ္ေၾကာင့္ ညမွာ လန္႔ႏိုးေနႏိုင္ပါတယ္။

ၾကယ္စင္
By Good Health Originally posted 23/08/2011 15:47PM
Shared from http://news.yatanarpon.com.mm/cp/goodhealth/article-32246
Reactions:

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
လိႈက္လွဲစြာၾကိဳဆိုပါ၏

We r Watching U

.

Photobucket
~ Online အသုံးျပဴ႕သူမ်ား လိုအပ္မည့္အရာမ်ား ရွာေဖြရသမွ်ကို ~
~ဘေလာ့တြင္ ကူးယူေဖာ္ျပပါသည္ Credit မေပးမိသည့္ Post ကို ၾကိဳတင္ေတာင္းပန္ပါတယ္~
~မိတ္ေဆြတို႕အတြက္ အသုံးဝင္ခဲ့တယ္ဆို~
~တျခား သူငယ္ခ်င္းေတြလည္း သိေအာင္ Share ေပးျခင္းျဖင့္ ကူညီပါ (:~
cooltext739080768
ေအာက္ပါလင့္တြင္ အပတ္စဥ္ထုတ္ ျမန္မာဂ်ာနယ္မ်ား၏
Download လင္႔မ်ားကို တစုတစည္းထဲ တေနရာထဲမွာ အလြယ္တကူ
Download လုပ္ႏိုင္ေအာင္ စုစည္းေပးထားပါတယ္။
Credit MJD Team

Weekly All Myanmar Journal Free Download

ျမန္မာႏုိင္ငံမွ လူၾကဳိက္အမ်ားဆံုး ၀ဘ္ဆုိက္မ်ား

Oxford English to Eng dictionary

.

Online Radio Collection

~ၾကိဳဆိုပါ၏~
~~~ရႊင္လန္းခ်မ္းေျမ့ၾကပါေစ~~~

MYMC Radio

~~~ရႊင္လန္းခ်မ္းေျမ့ၾကပါေစ~~~

အျဖဴေရာင္သံစဥ္ ေရဒီယို

~~~ရႊင္လန္းခ်မ္းေျမ့ၾကပါေစ~~~

IT Palace Radio

~~~ရႊင္လန္းခ်မ္းေျမ့ၾကပါေစ~~~

အိမ္မက္လႈိင္း ေရဒီယို

~~~ရႊင္လန္းခ်မ္းေျမ့ၾကပါေစ~~~

95.1 Street FM

Online Radio Collection
~ၾကိဳဆိုပါ၏~

........................Popular Posts......................